Thursday, July 29, 2010

Cerita Sedih ku Di Hujung Minggu

Salam semua kengkawan
lama ku xcoret kat sini..hujung minggu ku yg penuh..lepas balik dr cmeroon...ku pergi..hulu langat..apa nama tmpat xtau...kwsn sungai yg berbatu..mcm air terjun...program tarbiah tarbawi utk plajar IPT..Alhamdulillah dapat sedikit sebanyak input untuk mendakwah kan diriku sendiri..terasa rindu smsa study dulu yg dipenuhi dgn program tarbiah..slepas program..acara makan durian..Alhamdulillah sedap sungguh..lama dh teringin nak makan..last tertunai impianku..fevret buah...pastu pekena plak buah dokong..
Dlam perjalanan pulang tercipta lah cerita sedih aku.......Dia dah pergi meninggalkan ku...nak di jadikan cerita..Aku letakkan dia dihadapan, ku dok sebelah pemandu..sambil berborak dgn kwan...bila nak sampai..ku nak ambik dia..terkejut ku dia dh xder...cari dlm keta xjumpa...erm...maka aku wat certa..ni mesti dia main papan gelungsuq..xsempat nak dia nak breek kot...maka tercampak lah dia dijalan raya..mybe kuburnya di selekoh jalan raya dari KLIUC Bangi- Putrajaya...semuanya mcm dah nak jadi..selalu nek keta pasang aircond..tapi hari tu guna aircorn original punya...yg Allah berikan kan kepada kita tanpa bayaran...berbeza dgn kita semua nak bayaran.....kat depan tuh sama tinggi dgn tingkap...lurus la...memang sah la dia tercampak di jalan raya...Dia amat berjasa kepada ku dlm menerangi jalan2 ku..membantu ku membaca...Begitu kisah hidup Dia yg telah bersama ku selama 2 tahun dari Bulan 8 2008-24.7.2010..dia dilahirkan di Kedai Tai Optical..kat Aloq Staq...Nama Dia Vini...Begitu lah..apa yg kita niatkan sama ada tertunai atau tidak..mungkin dia merajuk sebab aku dok plan nak cari pengganti..last dia pergi dulu....semuanya takdir Allah..
Pada petang kelmarin aku sudah ada pengganti..yang akan menyambung tugas2 mu...Nama dia Mizzoni made Japan..dilahir pada 28.7.2010...di Fokus Point Alamanda Putrajaya....
Begitulah Kisah sedih aku dengan Cermin Mata Ku.....Hehe teringat zman sekolah rendah wat karangan..bibliografi...Aku sepasang kasut..aku sebatang pen....:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...